EN

28.01.2016 Wersja do druku

Kraj. Współpraca blogerów i instytucji kultury korzystna dla obu stron

Blogi o tematyce kulturalnej i współpraca z ich autorami może być szansą dla instytucji kultury na dotarcie do nowych grup odbiorców i zainteresowanie ich swoimi zbiorami i inicjatywami - przekonują autorzy pierwszego w Polsce badania blogosfery kulturalnej.

Jednym z celów badania pt. "Dwa zero czy zero? Blogi o tematyce kulturalnej a przemiany kultury uczestnictwa" było rozpoznanie możliwości współpracy instytucji kultury z blogerami kulturalnymi. Na poddanych analizie blogach najczęściej pojawiającymi się treściami były recenzje, filmy, recenzje filmów, książki, recenzje książek, gry, wydarzenia, seriale aż po relacje i aktualności (na ostatnim miejscu). Blogi kulturalne często powstają w opozycji do tzw. mainstreamowych mediów, gdzie, według autorów blogów, pisze się za rzadko lub za płytko o książkach, filmie, teatrze czy grach. - Dla instytucji kultury współpraca z blogerem czy blogerami stanowić może niepowtarzalną okazję dotarcia do bardzo specyficznej grupy odbiorców, oczekujących określonego rodzaju informacji, aktywności i komunikacji - mówi dr Marta Klimowicz, socjolog, badaczka i specjalistka e-marketingu, jedna z autorek komentarza do badania. - Współpraca instytucji kultury z

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

28.01.2016

Wątki tematyczne