30.05.2016 Wersja do druku

Kraj. Teatry prywatne w Polsce - wolność artystyczna i niestabilność finansowa

Wolność artystyczna, tworzenie autorskiego teatru - to zalety prowadzenia scen prywatnych w Polsce, na które wskazują ich twórcy. Ryzyko prowadzenia tego typu teatrów wiąże się natomiast głównie z niestabilnością finansową; brakiem stałego, wystarczającego dotowania.

W woj. śląskim działa wiele teatrów prywatnych, najwięcej - w Katowicach. Ich losy toczą się różnie - część radzi sobie dobrze, jak Teatr Korez, inne borykają się z trudnościami, jak kończący właśnie działalność na własnej scenie, ale nie działalność artystyczną, katowicki Teatr Rawa. Teatr Gry i Ludzie, mający siedzibę na peryferiach Katowic, działa dzięki sprzedaży przedstawień i działań teatralnych o charakterze komercyjnym; sukcesem są też grane raz w tygodniu w jego siedzibie przedstawienia dla dzieci, gdzie frekwencja sięga 80-90 proc. - Dotacje ze strony samorządu są symboliczne. Rynek teatrów prywatnych jest trudny, ale działamy na nim, bo chcemy mieć coś swojego - powiedział PAP prezes prowadzącego Teatru Gry i Ludzie Stowarzyszenia Ogrody Teatru Maciej Nogieć. Na wolność artystyczną i wolność w ogóle, którą daje praca w teatrze nieinstytucjonalnym wskazują też, jako na główny motyw wybrania takiej drogi, szef

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

PAP

Data:

30.05.2016