"Krabat" w reż. Christiane Zanger Grupy Coincidentia z Białegostoku. Pisze Halina Waszkiel w Teatrze.
Współczesny teatr lalek ma różne oblicza i może dzięki temu jest tak ciekawy. W ostatnich latach istotny wpływ na część młodych polskich lalkarzy wywarł znakomity niemiecki tandem artystyczny: Michael Vogel i Charlotte Wilde - twórcy Figurentheater Wilde&Vogel z siedzibą w Lipsku. W roku 2003 Vogel został zaproszony przez Wydział Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej w Białymstoku na warsztaty, które wzbudziły takie zainteresowanie wśród studentów, że poproszono artystę, by zrealizował z nimi spektakl dyplomowy (Until Doomsday. Ballada o latającym Holendrze, 2004). W następnym roku Vogel i grupa studentów, już jako Kompania Doomsday, wystawili w Białymstoku "Salome". Obie realizacje nie tylko odniosły pewien sukces jako przedstawienia, ale także pozwoliły młodym adeptom lalkarstwa odkryć nowe, fascynujące możliwości animowanych form. Zainspirowały ich tak mocno, że część z nich (Marcin Bartnikowski, Dagmara Sowa, Paweł Chomczyk) postanowiła