EN

26.10.2012 Wersja do druku

Koszmar odpowiedzialności

"Błądząc" w reż. Eweliny Kaufmann w Teatrze La M.ort w Warszawie. Pisze Szymon Spichalski w serwisie Teatr dla Was.

Istotą teatru minimalistycznego jest zwrócenie uwagi na szczegół. Rezygnacja z wyszukanej dekoracji i kostiumów powinna nieść ze sobą decyzję o dopracowaniu pozostałych aspektów widowiska. Aspekt finansowy schodzi na dalszy plan, w momencie gdy aktorzy są dobrze poprowadzeni. Tworzenie spektaklu w takiej stylistyce jest jak balansowanie na linie. Tym bardziej cieszy przedstawienie Teatru La. M.ort. Reżyserka Ewelina Kaufmann oparła się na motywach dramatów Becketta i Maeterlincka. Scenariusz "Błądząc" trudno byłoby nazwać pastiszem, ale wiele wskazuje na wyraźne inspiracje wspomnianymi autorami. Sam punkt wyjścia przypomina "Ślepców". Pięć postaci stoi w mroku. Scenografię stanowi jedynie niewysoki podest w kształcie kwadratu. Aktorzy noszą białe kostiumy, które mogą pośrednio sugerować, że właśnie uciekli ze szpitala. Platforma staje się de facto więzieniem, z którego nie można uciec. Rampa wyznacza jednocześnie granice przestrzeni w któr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Koszmar odpowiedzialności

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Szymon Spichalski

Data:

26.10.2012

Realizacje repertuarowe