"Kopciuszek" w choreogr. Giorgia Madii w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.
Wiadomo, że włoski kompozytor Gioacchino Rossini skomponował operę "Kopciuszek", jednakże włoski choreograf Giorgio Madia z różnych fragmentów muzyki Rossiniego uczynił doskonały balet, który przez półtorej godziny bawi, wzrusza i rozśmiesza publiczność. Już sam fakt, że charakterystyczne role macochy i jej dwóch córek powierzono mężczyznom, doskonale wpisuje się w ten rodzaj humoru scenicznego, który regularnie wykorzystują różne męskie trupy baletowe krążące po Europie. Widowisko stworzone prze Madię jest jednak doskonale spójne treściowo, dopracowane w najdrobniejszych szczegółach tańca, gestu, scenografii i kostiumu. Na deser twórca zafundował publiczności dwie fantastyczne sceny zbiorowe, jazdę karetą (do muzyki z "Wilhelma Tella") oraz taniec liliputów, którego pomysł podsunęli inscenizatorowi artyści cyrkowi. W obsadzie spektaklu na najwyższe noty zasługiwała Monika Maciejewska w roli Kopciuszka, a także Beata Brożek jako bard