Prestiżowa współpraca ze znaną telewizją Mezzo okazała się komercyjnym zleceniem, za które miasto zapłaciło 85 tys. euro. A w tle jest jeszcze skandal z nagością w kościele Bożego Ciała w Krakowie - pisze Łukasz Gazur w Dzienniku Polskim.
Krakowskie Biuro Festiwalowe zachwalało współpracę z Mezzo jako "strategiczne partnerstwo", co miało potwierdzać światową klasę festiwalu. Mezzo bowiem to francuski kanał telewizyjny, który od 1992 roku prezentuje muzykę poważną i jazzową, docierając do widzów w 60 krajach. Teraz okazuje się, że za owo partnerstwo Kraków musiał zapłacić. I to nie mało. - Współpraca z Mezzo i Mezzo live HD jest współpracą kosztowną. Wartość wyceniono na 85 tys. euro, z czego 15 tys. euro jest zbarterowane wzajemnymi świadczeniami - mówi Michał Zalewski, rzecznik KBF-u. Współpraca zakłada transmisję jednego koncertu (zakup czasu satelitarnego na potrzeby transmisji na żywo), rejestrację pozostałych dwóch koncertów, wielokrotną retransmisję koncertów na antenie Mezzo, świadczenia promocyjne w postaci spotów reklamowych koncertów, całego Festiwalu Misteria Paschalia oraz retransmisji, współpracę w zakresie kampanii informacyjnej partnerów