51. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie podsumowuje Daniel Źródlewski w miesięczniku Prestiż.
Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt wszedł w drugie półwiecze, ale dostojny wiek festiwalu nie ma najmniejszego wpływu na jego kondycję. Pod względem artystycznym 51. edycja festiwalu była niezwykła udana, zobaczyliśmy teatr świeży i odważny. O ile ubiegłoroczne wydanie epatowało niezrozumiałymi eksperymentami z pogranicza teatru i performancu, to w tym roku zobaczyliśmy teatralną esencję, tego co modne, wyraźne, soczyste, aktualne i kłujące Jak mantra pojawiało się określenia "kryzys" i "inni" i "tożsamość", ale przyporządkowane wielu aspektom trudnego "dziś". Na szczęście, ów kryzys nie dotykał formalności prezentowanych przedstawień, nie zdarzyła się ani jedna repertuarowa pomyłka. Festiwal otworzyli aktorzy TR Warszawa spektaklem "Ewelina płacze" w reżyserii Anny Karasińskiej. Ta produkcja zyskała wielką sympatię publiczności i najwyższe uznanie jurorów, którzy przyznając twórcom aż dwie nagrody (Nagrodę Magnolii