EN

20.02.2009 Wersja do druku

Koniec niewinności

"Otello - wariacje na temat" w reż. Agaty Dudy-Gracz w Teatrze im. Jaracza w Łodzi. Pisze Jacek Wakar w Dzienniku - dodatku Kultura.

W "Otellu" Agaty Dudy-Gracz nie ma jasnych barw. Olśniewający spektakl opowiada o zarażeniu złem. Ulegają mu wszyscy świadomi. Okrutna to diagnoza. Zacznę tak jak kiedyś tekst o innym spektaklu tej samej artystki Agata Duda-Gracz jest do końca uczciwa. Nie niszczy "Otella" poprzez rąbanie go siekierą i kastrowanie z sensów, tak by Szekspir podpierał wątpliwą i niejasną reżyserską tezę (tak uczyniła Agnieszka Olsten w Teatrze Narodowym w Warszawie). Pełny tytuł przedstawienia brzmi "Otello - wariacje na temat", co jasno pokazuje swobodny względem oryginału charakter całości Duda-Gracz jest zresztą autorką opartego na Szekspirowskich słowach i motywach scenariusza, a to z kolei wskazuje zależność między utworem a sceniczną realizacją. W łódzkim Jaraczu oglądamy rzecz inspirowaną "Otellem", ale gdy chodzi o końcowy efekt autonomiczną. Autorka nie może zatem być posądzona o uzurpację. Inna sprawa, że "Otello - wariacje na temat " Dudy-Gracz, c

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Koniec niewinności

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska nr 43 - dodatek Kultura

Autor:

Jacek Wakar

Data:

20.02.2009

Realizacje repertuarowe