Rola księżniczki Eboli jest napisana znakomicie, co ciekawe, tak jakby na dwa rodzaje głosu - mówi Agnieszka Zwierko, mezzosopran, która śpiewa partię księżniczki Eboli w "Don Carlo" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.
W niedzielę w Operze Narodowej odbędzie się pierwsza w tym roku premiera - "Don Carlo" Giuseppe Verdiego w reżyserii Willy'ego Deckera. Jest to przeniesienie spektaklu z opery w Amsterdamie, którego pierwsze wykonanie miało miejsce w 2004 r. Teatr Wielki w Warszawie otworzy w ten sposób Rok Verdiowski związany z 200. rocznicą urodzin wielkiego włoskiego kompozytora. Niemieckiego reżysera Willy'ego Deckera polska publiczność poznała dwa lata temu, gdy Opera Narodowa kilkakrotnie pokazałajego inscenizację "Elektry" Richarda Straussa, z Ewą Podleś w roli Klitemnestry stojącej na okrwawionych schodach. Deckerjest również autorem głośnej inscenizacji "Traviaty" Verdiego na Festiwalu w Salzburgu, w którym główną rolę śpiewała Anna Netrebko pozująca na wielkiej, czerwonej kanapie. Również "Don Carlo" ma dużą siłę oddziaływania. Willy Decker bardzo wyraźnie zaznaczył konflikty tkwiące w historii hiszpańskiego infanta Don Carlosa, nieszczęśliwego su