EN

16.01.2017 Wersja do druku

Koncert na scenie w teatrze. Jak zagrała Komuna

"Komuna Paryska" w reż. Weroniki Szczawińskiej w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Pisze Marta Leszczyńska w Gazecie Wyborczej - Bydgoszcz.

Premiera "Komuny Paryskiej" jest wyraźnym przejściem od typowej dla współczesnego teatru postawy krytycznej, do próby przetestowania w praktyce rozmaitych społecznych alternatyw. O tym, czego dziś mogą nas nauczyć wydarzenia rewolucji sprzed 145 lat, udaje się opowiedzieć bez nużącego historycznego wykładu i politycznych tyrad. W sobotę, po raz pierwszy po reaktywacji, na scenie Teatru Polskiego wystąpił zespół Komuna Paryska. Część muzyków formacji z 145-letnią historią poznała się podczas rewolucji na barykadach Paryża, część podczas zakładania związku zawodowego. Szybko zyskali sławę. Jak gra Komuna Grali dla 40-tysięcznych tłumów. Forsowali nowe brzmienia i idee. Było o nich głośno z powodu szeregu kontrowersyjnych performanców. Produkowali fałszywe banknoty. Było na nich za dużo podobizn mężczyzn, drukowali więc na nich portrety kobiet. Przechwytywali korespondencję do polityków i podmieniali listy. Pisma anarchistów trafi�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Koncert na scenie w teatrze. Jak zagrała Komuna

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Bydgoszcz online

Autor:

Marta Leszczyńska

Data:

16.01.2017

Realizacje repertuarowe