Studio i Komuna zaprosiły do realizacji swojego projektu wybranych artystów, z których każdy przygotował swój spektakl wideo, a Centrum Teatru i Tańca określiło czas trwania konkursu i przyjmowało do niego wszystkie nadesłane prace taneczne - o Projekcie Kwarantanna w STUDIO teatrgalerii i pilotażowym konkursie choreograficznym "W sieci" Centrum Teatru i Tańca w Warszawie pisze Sandra Wilk.
Przy tworzeniu spektaklu nie wystarczą wybitne umiejętności i perfekcyjne wykonanie - dobry spektakl musi opierać się na przejrzystym koncepcie, takim, jaki będzie odczytywalny przez widza, dotrze do niego, skłoni do myślenia, poruszy emocjonalnie, choćby brutalnie, przez zastosowanie prowokacji. To nic złego - sztuka w końcu musi prowokować, a artyści powinni nas drażnić, pobudzać i w zaskakujący sposób komentować naszą rzeczywistość. Podobnego, precyzyjnego pomysłu potrzebują także organizatorzy rozmaitych cykli, festiwali czy konkursów, szczególnie w tym niezwykłym czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, gdy wszystkie placówki artystyczne są na głucho zamknięte, a wyścig o uwagę widza w Internecie nabiera coraz większego tempa. Przyjrzyjmy się więc dwóm inicjatywom w obszarze niezależnego teatru i tańca w Warszawie, które przyniosły nam nowe spektakle - "Projektowi Kwarantanna" Teatru Studio i Komuny/Warszawa oraz Konkursowi choreografi