WIELE z tak bardzo pożądanych dziś warunków komercji w dobrym sensie spełniają "Dzieci mniejszego Boga", spektakl wyreżyserowany przez Waldemara {#os#5925}Matuszewskiego{/#} w teatrze Ateneum. Sztuka Marka Medoffa (rocznik 1940), wychowanego w atmosferze lat sześćdziesiątych, ideologii dzieci-kwiatów, czynnego uczestnika ruchu non-violence i niedoszłego żołnierza w Wietnamie (podarł książeczkę wojskową) nie bez powodu zrobiła karierę na Broadwayu. Ta historia niemożliwej miłości głuchej dziewczyny i jej nauczyciela, nie wymaga wystawnych dekoracji. Główny konflikt rozgrywa się tutaj bowiem między nimi. Pomiędzy Sarą Norman a Jamesem Leedsem i jest typową akcją psychologiczną, wewnętrzną. W sześć lat po premierze (1979/80) sztukę Medoffa przeniesiono na ekran. Film, zrobiony przez Randy Haines, oglądaliśmy także w Polsce (Rola Sary, kreowana, przez autentycznie głuchą Marian Loesser, przyniosła tej niezawodowej aktorce Oscara
Tytuł oryginalny
Komercja first classe
Źródło:
Materiał nadesłany
Odrodzenie nr 41