EN

20.03.1995 Wersja do druku

Kolubryny zionące symbolami

W dniach od 3 do 6 marca, na scenie berlińskiego Hebbel Theater wystąpił ze swą najnowszą premierą - "Zagładą" Klausa Rudigera Maia (wg powieści Piotra Szewca) - szczeciński Teatr Współczesny. Przedstawienie, będące plonem polsko-niemieckiej koprodukcji, zrealizowane przez twórców z Niemiec z zespołem artystycz­nym teatru z Wałów Chrobrego, nie miało w Szczecinie dobrego przyjęcia. Z tym większą cieka­wością czekaliśmy więc wieści o wynikach zagranicznej eskapa­dy. Z opinii prasowych wynika, że aczkolwiek sam projekt twórczej współpracy między artystami z Niemiec i Polski wart był wysił­ku (a zwracał na to szczególną uwagę "Berliner Magazin ), to spektakl nie potwierdził arty­stycznego sensu tej współpracy. Najostrzej, w tonie ironiczno zja­dliwym, pisał o spektaklu "Die Tageszeitung". "Berliner Morgenpost", odnajdując podobieństwa stylistyczne z poetyką niemiec­kiego ekspresjonizmu, wypowia­dał się o całości krytycznie, lecz w

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kolubryny zionące symbolami

Źródło:

Materiał nadesłany

Kurier Szczeciński nr 56

Autor:

ADL

Data:

20.03.1995

Realizacje repertuarowe