PRZEDSTAWIENIE to ma charakter malarsko-muzyczny przede wszystkim: jest popisem wrażliwości plastyczno-rytmicznej reżysera, który z elementów pięknej scenografii i dobrej muzyki komponuje płynny, urzekający ruch sceniczny. Głównym narzędziem tej kompozycji jest otwarta, pusta i wielka przestrzeń sceny, odsłoniętej całkowicie i obitej kirem. Przetną ją w pewnej chwili, w bladawym półmroku i półcieniu, chmury strzał z wojennych łuków, ułoży się olbrzymi, biały namiot i wypełni ją całkowicie majestatycznym ruchem płócien i żerdzi, aby następnie godnie i niespiesznie zwinąć się i zniknąć. W półmroku i półcieniu pojawi się samotny kocioł polowy, ordynarny i kaleki, ułoży się rozległy, pyszny dywan, wjedzie fortepian na kołach od drabiniastego wozu, wsunie się stary fotel i toczyć się będą furgony taboru wojskowego. Na proscenium zaś, po obu stronach, tuż obok kolorowych dywanów wschodnich zasłaniających wejścia do
Tytuł oryginalny
Koczowisko w obrazach i dźwiękach
Źródło:
Materiał nadesłany
Express Wieczorny nr 276