14.12.2016 Wersja do druku

Kobiety w Konkursie. Paradoksy werdyktu XXII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Pierwszy raz w historii Konkursu tak hojnie nagrodzono reżyserki młodego pokolenia, jednak cechą wspólną wyróżnionych spektakli jest nieobecność tematu kobiecego doświadczenia - pisze Zofia Smolarska w Teatrze.

Pierwszy raz w historii Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (zwanego dalej Konkursem) zdarzyła się taka obfitość nagród dla kobiet reżyserek i ich spektakli. Główne nagrody otrzymały: "Holzwege" Marty Sokołowskiej w reżyserii Katarzyny Kalwat z TR oraz "Nieskończona historia" Artura Pałygi w reżyserii Małgorzaty Warsickiej z Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu. Pracę Warsickiej doceniono w sposób szczególny, przyznając jej także indywidualną nagrodę za reżyserię, podobnie jak Annie Smolar za reżyserię "Dybuka" Ignacego Karpowicza z Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Z kolei Magda Szpecht odebrała wyróżnienie za reżyserię spektaklu "Schubert. Romantyczna kompozycja na dwunastu wykonawców i kwartet smyczkowy" z Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu. A jeśli zauważymy, że niemal wszystkie nagrodzone twórczynie (poza Smolar) są na początku swojej drogi zawodowej, to chciałoby się proklamować jakieś nowe pokolenie, stwor

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kobiety w Konkursie, Paradoksy werdyktu XXII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 11/11-16

Autor:

Zofia Smolarska

Data:

14.12.2016

Tematy w toku