"Święto wiosny" w choreogr. Izadory Weiss Bałtyckiego Teatru Tańca na I Bałtyckich Spotkaniach Teatrów Tańca w Gdańsku. Pisze Magdalena Hajdysz w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.
Po kilku miesiącach grania (spektakl wystawiany był m. in. na VIII Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Poznaniu) "Święto wiosny" pewniej osadziło się w ramach przyjętych przez Izadorę Weiss. "Święto wiosny", legendarny balet z muzyką Igora Strawińskiego i rewolucyjną choreografią Wacława Niżyńskiego, doczekał się od 1913 roku, czyli czasu swojej premiery, bardzo wielu adaptacji. Kilka z nich jest dowodem na to, że dzieło to nie jest już "nietykalną świętością", że coraz częściej zaczyna służyć bardziej jako daleka inspiracja i pretekst, niż baza czy punkt wyjścia. Jedną z tych mocno uwspółcześnionych jest autorska interpretacja "Święta wiosny" dokonana przez Izadorę Weiss, dyrektorkę i choreografkę Bałtyckiego Teatru Tańca. Spektakl, który poprzedziła gdańska premiera "Czekając na..." również w choreografii Weiss, mogliśmy oglądać podczas trwających od soboty w Operze Bałtyckich Spotkań Teatrów Tańca. Artyst