"Hamlet", który znalazł się w repertuarze Starego Teatru (sezon 1989-90), jest czwartą próbą sceniczną zmierzenia się Andrzeja {#os#2589}Wajdy{/#} z arcydziełem Szekspira. Pierwsza - podjęta została przez Wajdę na początku jego drogi reżyserskiej, w r. 1960, we współpracy z Teatrem Wybrzeże. Następne - w latach osiemdziesiątych, w zespole Starego Teatru. Dwie inscenizacje z roku 1981, jedna - jako widowisko plenerowe, druga jako "normalny" spektakl teatralny były ważnymi wydarzeniami w kronikach życia teatralnego Krakowa. Ale dopiero ta czwarta próba- wydaje mi się - jest jakimś przełomem w spojrzeniu na "Hamleta". Wyraża "coś swojego", osobistego, które to coś stanowi o energii dramatycznej tego przedstawienia i żywości jego odbioru. Wajda składa świadectwo swojego podziwu dla teatru i zachwytu nad sztuką transformacji aktorskiej, niewyczerpanej w możliwościach tworzenia nowych form. Cały spektakl opiera się na bardzo or
Tytuł oryginalny
Kobieta gra Hamleta
Źródło:
Materiał nadesłany
Tygodnik Powszechny Nr 3