XXXI Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska 2006. Pisze Iwona Kłopocka w miesięczniku Śląsk.
Wydaje nam się, że dobrze znamy naszą narodową klasykę, a jednak daliśmy się zaskoczyć. Na Konfrontacjach nie było jednego przedstawienia, o którym można by powiedzieć - tego się spodziewaliśmy. Młodzi twórcy, którzy zdominowali festiwal, czytają stare dzieła jak utwory współczesne. Traktują je jak fundament dla zrozumienia człowieka i świata, sprawdzają, ile jest w nich spraw aktualnych, szukają sensów żywych i dotkliwych, przekładając je na teatralny język zrozumiały dla współczesnych odbiorców. Klasyki w ostatnim roku powstało na polskich scenach mniej niż zwykle. Rada programowa OKT zadbała jednak o to, by - zgodnie z formułą festiwalu - pokazać rzeczy najciekawsze, a zarazem by doprowadzić do tytułowych konfrontacji - wizji, stylów, sposobów myślenia o teatrze. Brudny "Fanta$y" Do pierwszej konfrontacji doszło już w samej radzie, podczas dyskusji nad "Fanta$ym" Jana Klaty z Teatru Wybrzeże. Kłócono się zażarcie i długo, al