Opolskie Konfrontacje Teatralne "Klasyka Polska" podsumowuje Iwona Kłopocka w Nowej Trybunie Opolskiej.
Po Konfrontacjach. Młody polski teatr w klasyce szuka odpowiedzi na nabardziej dotkliwe dziś pytania. Niby dobrze znamy tę naszą narodową klasykę, a jednak daliśmy się zaskoczyć. Na zakończonych w piątek XXXI Opolskich Konfrontacjach Teatralnych nie było jednego przedstawienia, o którym można by powiedzieć - tego się spodziewaliśmy. Młodzi twórcy, którzy zdominowali festiwal, czytają stare dzieła jak utwory współczesne. Traktują je jak fundament dla zrozumienia człowieka i świata, sprawdzają, ile jest w nich spraw aktualnych, szukają sensów żywych i dotkliwych dla dzisiejszego odbiorcy, przekładając je na teatralny język zrozumiały dla współczesnych odbiorców. Największym olśnieniem festiwalu był pod tym względem "Ksiądz Marek" Słowackiego w reżyserii Michała Zadary. Mistyczny dramat, przez który w lekturze trudno przebrnąć nawet filologom, w skromnej, ale wyrazistej inscenizacji odkrywa, że Słowacki pisał o tym, co i dziś bol