"Arcengelo", "Cautiva","Por vos muero" w choreogr. Nacho Duato w wyk. Baletu Compania Nacional de Danza z Madrytu na XVIII Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Michał Lenarciński w Dzienniku Łódzkim.
pozostanie w pamięci uczestników festiwalu tańca. To był bez wątpienia najbardziej wartościowy wieczór tegorocznej imprezy, pozwolił też nabrać pewności, że to, co współcześnie wyrażane jest przez balet w technice modern, najdoskonalsze jest w wypowiedzi Duato. Obejrzeliśmy trzy realizacje tego niesłychanie utalentowanego choreografa: "Arcangelo" (z muzyką Arcangelo Corellego i Alessandro Scarlattiego), "Cautivę" (do muzyki Alberto Iglesiasa) i "Por Vos Muero" [na zdjęciu] (wykorzystującą muzykę hiszpańską XV i XVI wieku). Każda z części stanowiła osobną całość. Nie opowiadała fabuły, a jedynie przekazywała emocje, refleksje i zamyślenia nad najstarszym tematem świata w sztuce: miłością. Duato obdarowuje swoje półgodzinne utwory nieprawdopodobnym bogactwem inwencji choreograficznej. Bez wielkiej przesady można powiedzieć, że są tacy choreografowie, którym zawartość tych trzech baletów starczyłaby na całe życie. Nacho Duato