EN

15.09.2015 Wersja do druku

Klasa mistrzowska

"Maria Callas. Master Class" Terrence'a McNally'ego w reż. Andrzeja Domalika w Och-Teatrze w Warszawie. Pisze Anna Miller w Newsweeku Polska.

Krystyna Janda jako Shirley Valentine, jako "Boska" Florence Foster Jenkins, a teraz, ponownie w reżyserii Andrzeja Domalika, jako tytułowa bohaterka "Maria Callas. Master Class". Piękna muzyka operowa i dramatyczna historia romansu śpiewaczki z bogaczem Onasisem to samograj, który może stać się efektowną pułapką dla realizatorów. Tu udało się jej uniknąć. Powstała opowieść o silnej kobiecie, która przekazuje swą mądrość życiową studentom. Dodatkowej głębi nadaje przedstawieniu podwójna relacja mistrza i ucznia - główna bohaterka i jej uczniowie, ale też sama Janda i młodsi koledzy po fachu. Imponuje pokora artystki wobec aktorskiego wyzwania. W pierwszej części dostrzegamy maestrię jej gry, w drugiej Janda minimalizuje aktorskie sztuczki, by precyzyjnie wybrzmiało przesłanie historii Callas. Klasa mistrzowska? Bez wątpienia.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Klasa mistrzowska

Źródło:

Materiał nadesłany

Newsweek Polska nr 38/14.09

Autor:

Anna Miller

Data:

15.09.2015

Realizacje repertuarowe