Polscy reżyserzy i krytycy młodej generacji od pewnego czasu są zapatrzeni w teatr niemiecki, poruszający zagadnienia społeczne i polityczne. Manifest Thomasa Ostermeiera "Teatr w dobie przyspieszenia", postulujący skupienie się na podlegającej gwałtownym przemianom rzeczywistości i wystawianie współczesnej dramaturgii, doczekał się nie tylko licznych komentarzy, ale i realizacji na polskim gruncie. Paweł Łysak i Paweł Wodziński, najpierw w Towarzystwie Teatralnym korzystającym ze sceny warszawskich Rozmaitości, a od poprzedniego sezonu w Teatrze Polskim w Poznaniu, starają się naśladować repertuar berlińskiej Schaubuhne pod dyrekcją Ostermeiera. Trendowi temu uległ również stroniący dotąd od komentowania współczesności Paweł Miśkiewicz, gdyż postanowił stworzyć spektakl będący głosem swego "pokolenia na temat ciągle zmieniającej się otaczającej nas rzeczywistości". Przygotował w Teatrze Polskim we Wrocławiu insceniza�
Tytuł oryginalny
Klara traci pracę
Źródło:
Materiał nadesłany
Odra nr 2