W środowisku teatralnym cieszył się ogromnym mirem, był niekłamanym autorytetem. Opinia Bohdana Korzeniewskiego była w większości dyskutowanych spraw rozstrzygająca. Władze kulturalne i ministerialne zarzucały mu, że "rządzi się w teatrze polskim jak na własnym folwarku".
"Był reżyserem (choć zaczął uprawiać ten zawód późno, w roku 1948, gdy miał 43 lata), był historykiem teatru usiłującym wybudować w Polsce w latach 30. solidne fundamenty pod tę nową dyscyplinę wiedzy, był recenzentem teatralnym, redaktorem naukowego pisma - kwartalnika "Pamiętnik Teatralny", pedagogiem, dyrektorem teatru (krótko i tylko raz w życiu, ale była to dyrekcja sceny narodowej), pisarzem, eseistą, tłumaczem, prominentnym działaczem organizacji teatralnych ITI i ZASP-u. We wszystkich tych rolach był wybitny, niekonwencjonalny, twórczy. W środowisku teatralnym cieszył się ogromnym mirem, był niekłamanym autorytetem. Opinia Bohdana Korzeniewskiego była w większości dyskutowanych spraw rozstrzygająca. Władze kulturalne i ministerialne zarzucały mu, że "rządzi się w teatrze polskim jak na własnym folwarku". Niełatwo jest odpowiedzieć na pytanie, kim był przede wszystkim. W jednym z wywiadów zapytany o hierarchię obszarów swojej dzia