Kielecki Teatr Tańca zaprasza w dniach 5-29 kwietnia na XXII Festiwal Tańca Kielce 2024 oraz na XXXVII Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego.
W programie
5 kwietnia 2024 godz. 10.00 - Syrenka Ariel / Artyści Kieleckiego Teatru Tańca, Dzieci i młodzież Szkoły KTT, Akrobatki Klubu Sportowego Przestrzeń Lotu
6 kwietnia 2024 godz. 17.00 - Syrenka Ariel / Artyści Kieleckiego Teatru Tańca, Dzieci i młodzież Szkoły KTT, Akrobatki Klubu Sportowego Przestrzeń Lotu
18 - 21 kwietnia 2024 - XXXVII Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego
18 kwietnia 2024 godz. 19.30 – Wieczór Hiszpański Taniec i Muzyka; tańczą: Małgorzata Matuszewska, Anna Mendak, Mateo Gallito /śpiew, cajon/, Andrzej Lewocki /gitara flamenco/
19 kwietnia 2024 godz. 19.00
Pokaz spektaklu pt. „FAUST-HAUST”, w wykonaniu artystów Kieleckiego Teatru Tańca. Przedstawienie stanowi nawiązanie do dzieła literackiego pt. „FAUST” Johanna Wolfganga Goethego
Prezentacje w wykonaniu Studentów Kierunku Taniec Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej z Łodzi;
O spektaklu:
Twórcy:
Choreografia, przestrzeń sceniczna, kostiumy: Małgorzata Ziółkowska
Aranżacja muzyki: Filip Gołda
Autor filmów i projekcji: Grzegorz Kaczmarczyk
Reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
Obsada premierowa:
Zespół Artystyczny Kieleckiego Teatru Tańca w składzie:
Faust: Marek Szajnar
Małgorzata: Małgorzata Kowalska
Mefisto: Piotr Ziółkowski
Mefista: Joanna Plata
Małgorzata Boruń, Julia Domagalska, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Pamela Paprota, Marta Starostecka, Klaudia Tkaczyk, Roksana Wieczorek, Kamila Zimnowoda, Paweł Jacak, Mikołaj Wojtachnio, Kamil Zdańkowski.
Adepci:
Maja Dawidenko, Hanna Podedworna, Zuzanna Tatarowska, Nikodem Bardzki
Muzyka:
W spektaklu wykorzystano:
utwór Franciszka Liszta pt. „Faust Symphony”, w wykonaniu Chicago Symphony Orkiestra, pod batutą Georga Solti
utwór „Smack my bitch up” w wykonaniu zespołu The Prodigy.
Słowo od autorki spektaklu:
Człowiek zmaga się z tym co ma i ze świadomością tego czego nie ma… Zmaga się z życiem… z jego nasyceniem i obroną przed pustką. Gnany nieznanym imperatywem człowiek, chciałby zachłystywać się tym co ono mu przynosi. Dzięki temu nadając sobie sens i odczuwanie życia, podobnie jak biegnąc odczuwamy smaganie powierza po twarzy.
Pragnienie zachłyśnięcia się życiem… powietrzem… miłością… rzuca nas w skrajności od demiurgicznej kreacji począwszy aż po odrętwiałe wegetowanie. Biologiczna witalność tworzy z nas istoty chwytające, pochłaniające, zagarniające. Pierwszy haust życia łapiemy w zaledwie 10 sekund po narodzinach… Łapiemy ok 16 oddechów na sekundę, by w wieku 30 lat osiągnąć ich 250 milionów haustów…haustów życia.. Przeróżnych… Haust życia jako paliwo żywotnej egzystencji. Zadaję pytanie czy biologiczny oddech jest sensem sam w sobie czy należy sens mu nadać? Czy możemy istnieć jedynie „bezwładnie dryfując” przez życie?
Pytamy jak w pokerze prze – „sprawdzam”.
Więc czym pytam?? Życiem.. Jakim?
Czy by być szczęśliwym trzeba się nieustanie stymulować, przekraczać przebijać, ryzykować aż do zaprzedania ? Czy należy wyzbyć się ożywczej dynamiki, zachłystywania się sprawczością, władzą, erotyczną miłością? Czy potocznie określane „spokojne życie” skazane jest na nudę i brak sensu, na nihilizm? Czy należy się czymś zachłysnąć…Szukam tego historii Fausta, bo tam pierwotnie wydaje się że chodzi o sens życia…Pytam o te miliony, miliardy sensownych i bezsensownych haustów, oddechów, łyków wody i wina w jego życiu. Pytam czym jest właściwie spełnienie, skoro to istota i cel egzystencji rozdziera się pomiędzy być i mieć?? co uzasadnia trud życia i czyni je wartym przeżycia? Faust szukał chwili, która by trwała…
Czy odpowiedź na to pytanie zawiera tajemnica miłości istot ludzkich? Jakie oddanie i poświęcenie może urzeczywistnić to spełnienie. Jestem na takim etapie życia, stąd temat prywatnie mi bliski…
W każdym hauście znajduję inną odpowiedź …
czas trwania: 50 minut.
Spektakl dla osób powyżej 16 roku życia.
21 kwietnia 2024 godz. 18.00
Anita Lipnicka – Śnienie | Koncert z udziałem tancerzy Kieleckiego Teatru Tańca, promujący nowy album artystki
Po 6 latach od wydania albumu „Miód i dym”, Anita Lipnicka powraca z premierowym materiałem!
O tym, co w tym czasie przeżyła, za czym tęskni, o czym wciąż marzy, czego nie może zapomnieć, dowiecie się już jesienią, kiedy premierę będzie miała jej nowa płyta zatytułowana „Śnienie”. Tuż po ukazaniu się na rynku albumu, artystka wyruszy w trasę, by odwiedzić z koncertami 16 największych polskich miastach. Tym razem na scenie towarzyszyć jej będzie zespół w składzie poszerzonym o dodatkowych muzyków.
„Nie mogę zdradzić zbyt wiele. Mogę tylko obiecać, że będziecie wniebowzięci!” – tak swoje jesienne występy zapowiada Anita.
Piotr Świętoniowski – instrumenty klawiszowe
Bartek Miarka – gitary
Kamil Pełka – bas
Łukasz Sobolak – perkusja
Bartosz Pernal – puzon
Dominik Gawroński – trąbka
Mateusz Sołtysik – realizacja dźwięku
Piotr Mrowiec – realizacja światła
Paweł Talaga – scenografia, kostiumy
26 kwietnia 2024 godz. 18.00 - Zobacz Jazz. Golden Ages /Artyści Kieleckiego Teatru Tańca
PREMIERA; The Black Wedding / Artyści Kieleckiego Teatru Tańca
I część wieczoru:
„Zobacz Jazz. Golden Ages”
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia fragmentów widowiska Kieleckiego Teatru Tańca, które stanowi podróż w głąb kultury tańca jazzowego, jego barwnej historii oraz różnorodnych odmian, które dziś odkrywamy na nowo.
„Zobacz Jazz. Golden Ages” to spektakl, który przenosi widza do roztańczonego Harlemu z lat 20 i 30 XX w. Cotton Club to pierwszy przystanek w podróży do Złotego Wieku, pełen swingu, charlestona i energetycznej muzyki. Symbolizuje znaczenie jazzu, jego roli w rozwoju kultury tanecznej, a także formę uznania czarnych artystów, ówczesnej białej, zamożnej klienteli. Spotykały się tam pokolenia mistrzów i uczniów, dla których taniec był wspólnym radosnym światem. Kolejny przystanek to Savoy Ballroom miejsce, w którym zarówno czarni jak i biali mogli zapomnieć o segregacji rasowej oraz wspólnie tańczyć na jednej scenie. To jazzowa rewolucja, taneczny rozkwit, zmysłowość oraz sensualność ruchu. Każdy element spektaklu stanowi swoisty hołd złożony kulturze swing jazzu oraz jego wpływu na kształtowanie takich styli jak: Charleston, Lindy Hop, Boogie, Rock oraz wielu innych, rozwijających się na całym świecie.
Choreografia: Jean Charles Zambo / JoYsS/
Scenografia: Grzegorz Pańtak, Jaśmina Parkita
Kostiumy: Elżbieta Pańtak, Jean Claude Marignale Mister Dynamite, Jean Charles Zambo JoYsS
Opracowanie światła: Grzegorz Pańtak
Wizualizacje: Jaśmina Parkita
Spektakl współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla Tańca, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
II część wieczoru:
PREMIERA
„The Black Wedding”
„The Black Wedding”, czyli Czarny Ślub to najnowsza inscenizacja Kieleckiego Teatru Tańca, zrealizowana przez południowoafrykańskiego choreografa Hope Maimane.
Spektakl opowiada historię pary młodej, której związek mierzy się z wieloma trudnymi sytuacjami. „W centrum jest zdrada i ślub, widz już przed ślubem wie, że ta para ma sekrety, wszyscy cieszymy się na weselu, ale wiemy, że to nie potrwa długo, bo znamy ich mroczne sekrety – mówi Hope Maimane, choreograf.
„Zaprosiliśmy pierwszy raz do współpracy Hope’a, który ma niesamowitą energię, jest dla nas takim wyzwaniem ruchowym, bo łączy w sobie wiele technik, łączy modern, contemporary, ma doświadczenia z tańcem jazzowym, gdzieś przemieszcza się ta neo-klasyka, próbujemy to wszystko w tym spektaklu znaleźć” – mówi Małgorzata Ziółkowska, kierownik baletu KTT.
Choreografia: Hope Maimane
Scenografia: Luigi Scoglio, Grzegorz Pańtak
Kostiumy: Hope Maimane
Opracowanie światła: Grzegorz Pańtak
Wizualizacje: Grzegorz Kaczmarczyk
29 kwietnia 2024 godz. 18.00 – Gala z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca
wystąpią: Artyści Polskiego Baletu Narodowego Junior,
Artyści Kieleckiego Teatru Tańca, Dzieci i młodzież Szkoły KTT
Rezerwacja biletów na www.ktt.pl lub pod nr tel. 41 367 67 12