EN

18.01.2012 Wersja do druku

Kielce. Teatr Żeromskiego wrócił z Nowego Jorku

Kielecki spektakl "Samotność pól bawełnianych" w reżyserii Radosława Rychcika odniósł sukces na festiwalu w Nowym Jorku, ale chciano go tam ocenzurować.

Nie zgadzano się na wyświetlenie filmu, który jest integralną częścią spektaklu - wyjaśniał dyrektor Piotr Szczerski. - Nasza odpowiedź była zdecydowana: jeśli graliśmy w takiej formie w Kielcach to i w Nowym Jorku da radę. Raczej nie zagramy w ogóle niż bez filmu. I zgodzili się, Spektakl odniósł sukces. Grany był 8 razy, zawsze przy komplecie publiczności. - Występowaliśmy na legendarnej scenie La MaMa na Manhattanie - mówi Wojciech Niemczyk. - Publiczność była bardzo zróżnicowana, Polaków i polonusów było najmniej, ale najważniejsze, że nikt nie wychodził obojętny. Niektórzy byli wkurzeni, inni poruszeni, płakali, śmiali się. Spektakl fascynował, bo widzowie zostawali po przedstawieniu rozmawiając ze sobą, także z możliwości spotkania z aktorami w klubie festiwalowym korzystało spore grono. - Mieliśmy swój fan club - przyznaje Niemczyk. Pytany o fenomen spektaklu, który w ciągu trzech lat gościł na wielu polskich festiwalach i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sztuka bez kompromisu

Źródło:

Materiał nadesłany

Echo Dnia nr 14

Autor:

Lid [Lidia Cichocka]

Data:

18.01.2012