EN

26.04.2005 Wersja do druku

Kicz w efektownym stylu

"Aida" w reż. Roberto Lagany Manoliego w Operze Narodowej. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

W "Aidzie" [na zdjęciu scena z przedstawienia] w reżyserii Roberto Lagana Manoli namiętności wygasły, zanim zdążyły zapłonąć. Inscenizacja dzieła Giuseppe Verdiego w Operze Narodowej olśniewa feerią kolorów, lecz to za mało, by powstał dobry spektakl Na premierę "Aidy" czekano z niecierpliwością, bo takiego szlagieru operowego dawno nie wystawiono w stolicy. Widzowie lubią wielkie widowiska ze znanymi melodiami, ale narodowa scena zdążyła także przyzwyczaić ich do oryginalnych inscenizacji, ukazujących klasyczne dzieła w innej niż tradycyjna konwencji. Na takim tle "Aida" prezentuje się anachronicznie. Początek spektaklu jest interesujący. Roberto Lagana Manoli pokazał starożytny Egipt w złocie i błękicie, w stylu typowym dla włoskiego teatru operowego, którego wybitni inscenizatorzy (Pier Luigi Pizzi, Ezio Frigerio czy Hugo de Ana) mają niezwykłą umiejętność tworzenia scenicznej architektury o doskonałych proporcjach detali i perfekc

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kicz w efektownym stylu

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 97

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

26.04.2005

Realizacje repertuarowe