EN

29.10.2019 Wersja do druku

Każdy spektakl jest inny

Co jakiś czas w Poznaniu można natknąć się na informację, że w repertuarze poszczególnych pubów czy kawiarni przewidziany jest pokaz grupy specjalizującej się w technice improwizacji, potocznie zwanej impro - pisze Julia Niedziejko w portalu kultura.poznan.pl.

Stosunkowo nowa forma teatru, jaką jest teatr improwizowany, zyskuje coraz większe zainteresowanie zarówno ze strony twórców, jak i widzów. Choć początków teatru improwizowanego upatrujemy w latach 50. XX wieku, dziś forma ta doczekała się już solidnego rozpracowania na gruncie praktycznym. Fenomen ten nie jest z resztą właściwy wyłącznie dla stolicy Wielkopolski, ale widoczny jest także w Warszawie i innych większych miastach Polski. Zdaje się, że mimo rosnącej popularności tego rodzaju teatru wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czym właściwie jest impro. Dla każdego Zacznijmy od podstaw. Metody teatru improwizowanego początkowo nie były dedykowane artystom, ale dzieciom. Jedna z twórczyń gier teatralnych - Viola Spolin - uznawana dziś za czołową przedstawicielkę nurtu impro, wypracowała swoje metody podczas pracy z dziecięcym teatrem w Hollywood. Pracując z dziećmi z różnych środowisk i kultur, dostrzegła, że spontaniczna zabawa pomag

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Każdy spektakl jest inny

Źródło:

Materiał nadesłany

kultura.poznan.pl

Autor:

Julia Niedziejko

Data:

29.10.2019

Wątki tematyczne