Dominują spektakle oparte na tekstach uznawanych za klasykę. Czy dzięki młodym interpretatorom odkryjemy w nich nowe, być może zaskakujące, znaczenia? - przed XIII Ogólnopolskim Festiwalem Sztuki Reżyserskiej "Interpretacje" pyta Edyta Walicka z Nowej Siły Krytycznej.
Już za kilka dni w Katowicach rozpocznie się XIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej "Interpretacje". Impreza potrwa od 27 marca do 3 kwietnia. Przed nami dwa spektakle mistrzowskie, sześć konkursowych oraz trzy imprezy towarzyszące. Ramą Festiwalu, jak co roku, będą przedstawienia mistrzowskie - "Babel" w reżyserii Mai Kleczewskiej Teatru Polskiego im. H. Konieczki z Bydgoszczy oraz "Tango" Jerzego Jarockiego Teatru Narodowego z Warszawy. O Laur Konrada w tym roku zawalczą: Wojciech Klemm ("Amfitrion" - Narodowy Teatr Stary im. H. Modrzejewskiej z Krakowa), Radosław Rychcik ("Łysek z pokładu Idy" - Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego z Wałbrzycha), Natalia Korczakowska ("Solaris" - TR Warszawa), Atilla Keresztes ("Iwona, księżniczka Burgunda" - Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach), Artur Tyszkiewicz ("Sprzedawcy gumek" - Teatr IMKA z Warszawy) oraz Monika Pęcikiewicz ("Sen nocy letniej" - Teatr Polski z Wrocławia). Obok spektakli mistrzow