21 maja w Centrum Kultury Katowice odbędzie się II Forum Menedżerów Kultury, organizowane przez Śląskie Towarzystwo Marketingowe. Temat przewodni: "Teatr nie jest produktem/Widz nie jest klientem - dyskusja środowiska teatralnego z menedżerami kultury".
Protest środowiska teatralnego i akcja "Teatr nie jest produktem/widz nie jest klientem" zainspirowały ludzi związanych z zarządzaniem w kulturze do zorganizowania spotkania, na którym ludzie teatru i menedżerowie mogą swobodnie i bez zbędnych emocji porozmawiać o teatrze. Chcemy stworzyć platformę dyskusyjną i podjąć próby zainspirowania ludzi związanych z menedżeringiem w kulturze do spojrzenia na zagadnienie oczami twórców. Dla każdej ze stron taka dyskusja może przynieść ogromne korzyści. Wprowadzenie do instytucji kultury kadry zarządzającej kształconej poza szkolnictwem artystycznym jest kwestią kilku lat. Uważamy, że należy przygotować oba środowiska do realizacji zadań tak, aby instytucje kultury czy działania kulturalne mogły zyskać nową jakość i zwiększyć uczestnictwo w kulturze. Jesteśmy również przekonani, że taka zmiana nie nastąpi w wyniku prowadzenia programów rządowych, dlatego uruchomiliśmy inicjatywę oddol