"Kopciuszek" w reż. Wendy Ellis Somes w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Pisze Agnieszka Michalak w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Do opery z dziećmi? Dlaczego nie? Tym bardziej że to "Kopciuszek" w klasycznej choreografii ojca angielskiego baletu Sir Fredericka Ashtona. Dowcip, ironia, liryzm, perfekcyjna czystość tańca - to najważniejsze cechy choreografii "Kopciuszka" Fredericka Ashtona do muzyki Sergiusza Prokofiewa. Premiera odbyła się w grud-niu 1948 r. w Royal Ballol. Spektakl był wydarzeniem sezonu. To właśnie ta inscenizacja, obok "Wariacji symfonicznych" do muzyki Cesara Francka z 1946 roku, przyniosła uznanie Ashtonowi, uznawanemu dziś za najwybitniejszego brytyjskiego choreografa XX wieku. - Nie znajdziecie u niego tanich efektów, popisowej cyrkowej techniki. Choreografie Ashtona mają klasę, był estetą - mówi dyrektor Polskiego Baletu Narodowego Krzysztof Pastor. W warszawskiej Operze Narodowej zrealizowała ją brytyjska baletmistrzyni Wendy Ellis Somes. W latach 80. była jedną z czołowych solistek Royal Ballet w Londynie, współpracowała z Ashtonem. W "Kopciuszku" zagrała