EN

20.04.2006 Wersja do druku

Kaprys Mistrza

"Cyrulik sewilski" w reż. Gustawa Holoubka w Teatrze Ateneum w Warszawie. Pisze Tomasz Miłkowski w Przeglądzie.

To przedstawienie niczego nie udaje, nie ma tzw. wyższych pretensji, jest czystą, radosną zabawą. Mowa o "Cyruliku sewilskim" Pierre'a Beaumarchais'ego do muzyki Gioacchina Rossiniego. Doborowa obsada, ulubieńcy publiczności obdarzeni niebanalnymi głosami, staranne opracowanie muzyczne, przygotowanie wokalne i choreografia, wreszcie tyleż realistyczna, co uwzględniająca teatralny skrót scenografia dają w rezultacie prawdziwe cacko teatralne. Aktorzy z wdziękiem i lekkim dystansem opowiadają dzieje zalotów z przeszkodami, jakie wszczyna Hrabia Almaviva (Krzysztof Tyniec), by zdobyć serce Rozyny (Doroty Nowakowskiej) z pomocą Figara (Krzysztof Gosztyła), przekupnego Don Bazylia (Wiktor Zborowski) i Rejenta (Marcin Sosnowski), a wbrew woli okrutnego opiekuna panienki (Marian Opania). Pikanterii tej zabawie dodaje fakt, że wszyscy jej uczestnicy są ociupinkę... za starzy, przynajmniej biorąc pod uwagę dyspozycje tekstu komedii, ale dopiero w wieku dojrzałym docenia

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kaprys Mistrza

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 16/23.04

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

20.04.2006

Realizacje repertuarowe