OKP Wieża Ciśnień im. Bogdana Jareckiego zaprosił w piątkowy wieczór na wernisaż "Kantor, Lupa, Jarocki - rysunki i prace teatralne Lidii Wilk".
Artystka tworzyła swoje rysunki zainspirowana spektaklami wybitnych, polskich reżyserów teatralnych. Lidia Wilka odeszła dekadę temu, ale została po niej bogata twórczość. Wieża Ciśnień prezentuje tylko reprezentatywny wycinek: prace do "Wielopola" i "Umarłej klasy" Tadeusza Kantora, do spektakli Krystiana Lupy "Kalkwerk" i "Pragmatyści", a także do "Ślubu" Jerzego Jarockiego oraz "Drogi do Mekki" Piotra Bogusława Jędrzejczaka, który przyjechał na wernisaż. - Poznałem ją przez Lupę. Jak malowała jakieś przedstawienie, chodziła na wszystkie próby. Pamiętam, gdy zapukałem do jej pokoju to odpowiedziała mi: "Nie mogę Ci otworzyć. Jestem naga, maluję". Myślę, że chciała się czuć naprawdę wolna i nieskrępowana - tłumaczy Piotr Bogusław Jędrzejczak. Tadeusz Kantor darzył niezwykłym uznaniem prace Lidii Wilk. Pisał tak: "Oglądam te rysunki i wiedzę "Wielopole" po raz drugi. Ani film, ani fotografia, wiernie zatrzymujące w kadrze elementy pr