Teatr Krystyny Jandy przywiózł "Wątpliwość" w reżyserii Piotra Cieplaka i monodram w reżyserii i wykonaniu Jandy, "Ucho gardło nóż - o drugim dniu Kaliskich Spotkań Teatralnych pisze Hubert Michalak z Nowej Siły Krytycznej.
Przyjechała Warszawa! Szturm stołecznego Teatru Polonia na Kalisz odbył się najpierw przy pomocy machiny oblężniczej, później przy użyciu tarana. Teatr Krystyny Jandy przywiózł "Wątpliwość" [na zdjęciu] w reżyserii Piotra Cieplaka i monodram "Ucho gardło nóż" w reżyserii i wykonaniu Jandy. Zestawienie tematów poruszanych przez te dwa spektakle zgrzyta: z jednej strony historia rozgrywająca się poza oficjalnym obiegiem informacyjnym Kościoła rzymskokatolickiego, pośród jego urzędników, z drugiej - rozpaczliwie agresywny, wulgarny monolog aktorki po pięćdziesiątce, chaotyczny jak wojna, o której opowiada kobieta. Najsilniejszym punktem "Wątpliwości" jest tekst. Napisany z wyczuciem sceny, z rosnącym napięciem i piętrzonymi niedomówieniami, wyrazistym punktem kulminacyjnym, którego spodziewamy się od samego początku, oraz niejednoznacznym zakończeniem. Drobne gierki odbywające się między bohaterami, kunsztowne konstrukcje zdań i misternie pl