EN

30.03.2020 Wersja do druku

Kadrowanie tańca

Autorskie filmy Iwony Pasińskiej to nowoczesne formy hybrydowe, w których mamy do czynienia z integracją różnych sztuk. Uhonorowane międzynarodowymi nagrodami, są ważną wizytówką artystki i prowadzonego przez nią Polskiego Teatru Tańca - pisze Barbara Kowalewska w Polsce Głosie Wielkopolskim.

Trzy obrazy: "Inicjacja" (2017) [na zdjęciu], "Brzemię" (2018) i "Toporzeł" (2019) powstały w trzech różnych stylistykach, ale rozpoznawalny jest w nich idiom twórczy Iwony Pasińskiej, dla której materia filmowa jest równie ważna jak choreografia i reżyseria spektakli. "Myślenie kadrem" pozwala artystce podróżować przez różne dziedziny sztuki, łącząc ich elementy w spójną całość. Techniki taneczne maja tu charakter wtórny, podporządkowany dramaturgii i estetyce obrazu. Wszystkie trzy filmy można obejrzeć na stronie internetowej Polskiego Teatru Tańca. Escape room Idea "Inicjacji" zrodziła się z pytania: o czym myślelibyśmy na chwilę przed śmiercią? Film nie daje jednak prostych odpowiedzi, jak żyć. Pozbawione słów, a początkowo również jakiegokolwiek ruchu, sekwencje powtarzających się miejsc i bohaterów tworzą napięcie między ciałem a przestrzenią i dają wrażenie stagnacji, czekania na coś, co może nigdy nie nadejść. Poczuci

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kadrowanie tańca

Źródło:

Materiał nadesłany

Polska Głos Wielkopolski nr 74/28-29.03

Autor:

Barbara Kowalewska

Data:

30.03.2020