"Królestwo Wszechwanny. Proza, skecze, piosenki, poezja" w reż. Pawła Paszty w Teatrze Żydowskim w Warszawie. Pisze Joanna Tumiłowicz w portalu Maestro.
Polski reżyser w Teatrze Żydowskim przygotował spektakl złożony z różnorodnego materiału izraelskiego autora Hanocha Levina. Na Królestwo wszechwanny składały się proza, skecze, piosenki i poezja tego wybitnego twórcy. Paweł Paszta dokleił do antywojennej Królowej wanny, która zajmuje prawie całą pierwszą połowę spektaklu, fragmenty poematu Życie umarłych, w drugiej natomiast większość stanowią kabaretowe skecze. Co łączyło te wszystkie składowe? Oczywiście aktorzy, którzy występują w całym spektaklu jako przedłużenie losów bohaterów Królowej wanny, i oryginalna muzyka wykonywana na żywo na trąbce (Daniel Kalamon), puzonie (Adam Wodyński) i tubie (Mateusz Zieliński). Ten dosyć specyficzny zespół dęty, kojarzący się z ulicznymi cyrkowymi performansami, towarzyszył śpiewającym piosenki, wprowadzał nastrój krótkimi interludiami, czasami posługując się muzycznymi cytatami, w tym nieśmiertelnym Marszem gladiatorów Fuika. Aut