EN

25.02.2013 Wersja do druku

Kabaret w operze

"Cabaret lunaire" w reż. Włodzimierza Nurkowskiego w Operze Krakowskiej. Pisze Mateusz Borkowski w Gazecie Wyborczej - Kraków.

W wystawionym na deskach Opery Krakowskiej kameralnym spektaklu "Cabaret lunaire" w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego otrzymaliśmy przedwojenny berliński kabaret i senną alegorię w jednym. Wspólnym mianownikiem była pochodząca sprzed wieku muzyka Arnolda Schönberga. Z tego połączenia zwycięsko wyszli Agata Zubel w roli Pierrota, autorka choreografii Dominika Knapik oraz siedmioro tancerzy. Cykl 21 melodramatów Schönberga z 1912 r. "Pierrot lunaire" to dzieło muzyczne idealnie nadające się do zainscenizowania. Kameralna obsada instrumentalna (m.in. fortepian, flet, klarnet, skrzypce, altówka, wiolonczela, trąbka i werbel) i głos solowy potraktowany niekonwencjonalnie w połączeniu z wierszami Alberta Girauda stanowią podłoże dla dalszych teatralnych poczynań. Włodzimierz Nurkowski postanowił zestawić "Księżycowego Pierrota" z piosenkami Brettl-Lieder, które Schönberg pisał na potrzeby berlińskiego kabaretu, zarabiając w ten sposób na ży

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kabaret w operze

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków nr 47

Autor:

Mateusz Borkowski

Data:

25.02.2013

Realizacje repertuarowe