Opera Krakowska specjalizuje się od lat w prezentacji arcydzieł epoki baroku... od lat, gdy dyrekcję objęła Ewa Michnik, która już wcześniej, jeszcze we Wrocławiu, ujawniła swój stylistyczny słuch i smak w realizacji pozycji z tego okresu. Owszem, na scenie Teatru Słowackiego pojawiają się tytuły uchodzące za podstawowe; niedawno z uznanym sukcesem zaprezentowano "Łucję z Lammermooru", wkrótce pojawi się "Rigoletto", jednak nikt nigdzie w Polsce, poza powołaną do tego Warszawską Operą Kameralną, nie wprowadza tak konsekwentnie i regularnie tytułów z czasów przedmozartowskich, i to nawet ze szczególną uwagą dla wypracowania wzorcowych prezentacji: "Kserkses" Haendla, "Orfeusz i Eurydyka" Glucka, "Dydona i Eneasz" Purcella, "Tetyda na Skyros" Scarlattiego... niemal co sezon nowa pozycja, przygotowana szczególnie starannie, z troską o dobór wyśmienitych realizatorów. Tu już procentuje doświadczenie, znajomość praw stylistycznych konwencji dzieł z
Tytuł oryginalny
Juliusz Cezar
Źródło:
Materiał nadesłany
"Tak i Nie" nr 9