Właśnie zakończył się w Sztokholmie Festival Augusta Strindberga, odbywający się corocznie na cześć tego znakomitego szwedzkiego pisarza. Niektórzy, co prawda uważają, iż to wydarzenie kulturalne organizowane jest zbyt często i stanowi jedynie przedłużenie ludowego jarmarku jakim jest festiwal wodny w sierpniu. Jednak są to głosy nieliczne, a atmosfera wczesnojesiennego Sztokholmu i gościnne występy teatrów stwarzają wspaniałą ucztę miłośnikom skandynawskiej, nieco posępnej sztuki scenicznej. W TYM roku nie lada niespodziankę sprawił zarówno krytykom jak i widzom teatr Rozmaitości z Warszawy. Reżyser Marcin Jarnuszkiewicz podjął się arcytrudnego zadania wystawiając trwającą 3,5 godziny sztukę "Do Damaszku I II i III". Dzieło to jak sam tytuł wskazuje składa się z trzech części i jest niezwykle rzadko grane w całości. Dwie pierwsze części zostały wydane w 1898 roku, a cała trylogia ukazała się w zbiorze dzieł dramatycznych Strindb
Tytuł oryginalny
Jesienna sonata na Strindberga i Rozmaitości
Źródło:
Materiał nadesłany
Kurier Lubelski nr 217