Warszawskie teatry w nowym sezonie wystąpiły ze znaczną ilością nowych spektakli - a gdy jeszcze do tego doliczymy kilka premier ze schyłku ubiegłego sezonu,to z wyborem sztuk do recenzowania kłopot nie lada... Zgodnie z ustalonymi tradycjami do najciekawszych spektakli należą i tym razem sztuki wystawione przez Teatr Dramatyczny - na jego dużej i małej scenie. A więc przede wszystkim znany już w Polsce(prapremiera w Teatrze Wybrzeże w 1960 r. w reżyserii Z.Hubnera)"Nosorożec" - sztuka głośnego na Zachodzie awangardowego dramaturga Eugene Ionesco. Sztuka ta pomyślana jako ostry,frontalny atak na totalizm,jako ostrzeżenie przed stadnym uleganiem wobec nieludzkich tendencji - została przez większość naszych krytyków teatralnych odczytana jako zdecydowany protest przeciwko hitleryzmowi i faszyzmowi. Taki "klucz" do - zrozumienia utworu zdaje się upatrywać również i Wanda Laskowska - reżyser warszawskiego spektaklu - a także jego scenogr
Źródło:
Materiał nadesłany
Za i Przeciw nr 46