Prowadzi do niego już sama forma inscenizacji. Co prawda na tym planie spotykają się również inni uczestnicy gry z Hamletem, dla której przedstawienie Andrzeja {#os#2589}Wajdy{/#}, zrealizowane w Teatrze Starym, tworzy szczególną perspektywę. Główne miejsce akcji wyznacza bowiem garderoba teatralna. Stąd też wielka szansa dla Hamleta, który potrafiłby określić swoje rozterki miarą aktorskiego rzemiosła. I taka właśnie jest propozycja Teresy {#os#464}Budzisz-Krzyżanowskiej{/#}. Jej Hamlet niczego nie udaje. Nie chce również płacić rachunku za własną naiwność. Idzie więc tropem zdrady, niespełnionego uczucia, trudnej przyjaźni, politycznych meandrów. Czasem odsłania zmęczenie, kiedy indziej ból i rozpacz. Prawdę przeżycia, o jakiej po raz wtóry mówią ujawniane teatralne odniesienia. Świadectwo i wirtuozerię środków wyrazu i rygor chroniący postać przed zewnętrznym efektem aktorskiej transformacji. Ta metamorfoza
Tytuł oryginalny
Jej Hamlet
Źródło:
Materiał nadesłany
Perspektywy Nr 11