Pierwsza scena "Sztukmistrza z Lublina" Singera na premierze w Teatrze "Wybrzeże" nagrodzona została brawami. Scenografia Mariana {#os#837}Kołodzieja{/#} wywołała wielkie wrażenie; zwłaszcza ukazujące się za drewnianymi wrotami, złote pudełko synagogi. Przestrzeń sceniczna obudowana została drewnem; konstrukcja ta przypomina schemat szopki. W górze, ponad światem bohaterów i ich codzienną krzątaniną, znajduje się synagoga - najwyższy punkt odniesienia. W drewnianych ścianach bocznych uchylają się okienka, pojawiają się głowy gapiów i obserwatorów. W ten sposób autor scenografii Marian Kołodziej i reżyser Stanisław {#os#5682}Różewicz{/#} rozbijają strukturę tradycyjnej sceny pudełkowej. Mnożą jednocześnie plany gry. Główne osoby dramatu muszą już grać nie tylko dla nas na widowni, ale i dla innych postaci przedstawienia, obserwujących je z głębi. Bardzo trudne zadanie dla aktorów, którzy - wobec tego - powinni być nieustan�
Tytuł oryginalny
Jasza nudziarz
Źródło:
Materiał nadesłany
Głos Wybrzeża Nr 25