EN

9.02.2007 Wersja do druku

Japoński Lincz

Multimedialna inscenizacja jednoaktówek zafas­cynowanego Europą Yukio Mishimy. Spek­takl Agnieszki Olsten to jest jednak okazja do spotkania z kul­turą Dalekiego Wschodu. Bowiem Yu­kio Mishima, jeden z najmodniejszych pisarzy japońskich, był zafascynowa­ny kulturą i tradycją europejską. Ko­rzystał z europejskich mitów, przykładał je do orientalnego pojęcia o rze­czach ostatecznych: miłości i śmier­ci. Po niedawnej premierze "Mada­me de Sade" na scenie PWST to ko­lejna realizacja tekstów Japończyka we Wrocławiu. Agnieszka Olsten pracowała dotąd w teatrach w Krakowie, Gdańsku i Warszawie. We Wrocławskim Teatrze Współczesnym przygotowała kame­ralne "Nie do pary". Jej ostatnie przed­stawienie to "Nora" w Teatrze Narodo­wym w Warszawie. Jednoaktówki "Pani Aoi", "Wach­larz" i "Szafa" opowiadają historie trzech związków. W życiu bohaterów dominuje emocjonalne niezrealizo­wanie, na tyle głębokie, że nie sposób się od niego uwolnić. I albo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Japoński Lincz

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Wrocław nr 34

Autor:

Tomasz Wysocki

Data:

09.02.2007

Realizacje repertuarowe