Całość nie jest prostą sumą składających się na nią części. Różnorodne pod każdym względem pokazy, złożyły się na fascynujący i paradoksalnie spójny, choć być może wycinkowy, obraz współczesnego japońskiego teatru, tańca i performansu - o festiwalu Japan Now w Teatrze Kana w Szczecinie pisze Dominika Lutobarska z Nowej Siły Krytycznej.
Japan Now - festiwal prezentujący współczesną sztukę japońską w Europie, odbywa się już po raz czwarty, w tym roku przy współudziale Theaterhaus Mitte z Berlina, Teatru Kana ze Szczecina oraz ART Prometheus Praha. W niedzielę zakończyła się polska część festiwalu. Przez kolejne dwa dni Japan Now będzie gościć w Pradze. 1. Szczecińską edycję festiwalu rozpoczął - podobnie zresztą jak w Berlinie - jeden z jego pomysłodawców, choreograf i tancerz Butoh - Imre Thormann. Znany już szczecińskiej publiczności, po raz kolejny uwodził precyzją i przejmującą świadomością własnego ciała, tak charakterystyczną w tańcu Butoh i Noguchitaiso (japońska sztuka pracy z ciałem). Spektakl "Parallel Fall" stworzył razem z pianistą Michaelem Thalmannem - być może przez to całość oddziałuje na widza w sposób podobny do oddziaływania koncertów symfonicznych, podczas których również nie mamy do czynienia z werbalnym przekazem. Tu głównym instrum