VIII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu w Warszawie. Pisze Tomasz Miłkowski w Przeglądzie.
Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu, ósmy już z kolei, który organizuje Teatr na Woli, przebiegał w duchu powrotu do źródeł. Już spektakl inauguracyjny, "Fugue X" japońskiej grupy Derashinera Company, w choreografii i reżyserii Shuji Onodera, nie posiłkował się słowem, jak to w latach poprzednich bywało, ale zamykał w obrębie mimu. Punkt wyjścia: bohater, który znajduje pod latarnią zwłoki mężczyzny i zostaje wplątany w tajemniczą intrygę gangsterską, to oczywisty pretekst do ukazania metafory pełnego przemocy świata. Do tradycji pantomimy nawiązywały Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego i Teatr Formy (też Wrocław), zadłużone wobec polskiego mistrza sztuki mimu, Henryka Tomaszewskiego. Teatr jego imienia dał przedstawienie premierowe, "Gastronomię" (scenariusz, reżyseria i choreografia Aleksander Sobiszewski), w którym świat widziany jako wielki zakład gastronomiczny spotykał się z pastiszem opowieści o Frankensteinie. W po