EN

19.01.2017 Wersja do druku

Jak dźwięk stał się aktorem

"Komuna Paryska" Agnieszki Jakimiak i Weroniki Szczawińskiej w reż. Weroniki Szczawińskiej w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Pisze Wiktoria Raczyńska w portalu Bydgoszcz Inaczej.

Coś, czego na pewno nie można zarzucić aktorom Teatru Polskiego w Bydgoszczy to przewidywalność. Coraz częściej wybieram się na premierę z podekscytowaniem i niepokojem zarazem. Nie wiem, czego znowu będzie wymagał ode mnie zespół - wyjścia na ulicę, odpowiedzi na trudne pytania dotyczące rzezi wołyńskiej, czy da mi do rąk instrument i powie: Graj! Hipnotyzująca muzyka Krzysztofa Kaliskiego wciąga nas powoli w świat niezwykle odległy, bo do Francji, roku pańskiego 1871, gdy na 72 dni Paryż stał się miastem rządzonym przez wszystkich i przez nikogo, gdzie poprzez ciągłe dyskusje jego mieszkańcy powoli na nowo uzgadniali jego polityczny, społeczny i ekonomiczny charakter. Metaliczne brzmienia poszczególnych instrumentów, znalezione w czeluściach teatralnego magazynu i tylko trzech profesjonalnych muzyków zapraszają nas na spacer po ciemnych, spowitych mgłą, cuchnących wódką i moczem zakamarkach stolicy. Mowa o zapomnianej już przez wielu, bo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Jak dźwięk stał się aktorem

Źródło:

Materiał nadesłany

www.bydgoszczinaczej.pl

Autor:

Wiktoria Raczyńska

Data:

19.01.2017

Realizacje repertuarowe