VIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje podsumowuje Alicja Pawlikowska w Opcjach.
Od pewnego czasu tak krytycy, jak i twórcy teatralni toczą ostry spór o istotę teatru. Konflikt sprowadza się do odpowiedzi na pytanie o granice reżyserskiej swobody w przekształcaniu i interpretacji tekstu, na kanwie którego powstaje spektakl. Część środowiska uparcie broni zdania, że to w wierności słowu dramaturga kryje się tajemnica dobrej teatralnej inscenizacji. Wszelki gwałt na tekście, jakiego dopuszcza się obecnie wielu młodych twórców, jest po prostu niedopuszczalny. Reżyser, który popełnia jakiekolwiek wykroczenie wobec oryginału, staje się sprawcą teatralnego zamieszania. W takiej atmosferze od 5 do 12 marca odbywał się w Katowicach VIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje. Podczas tegorocznej edycji festiwalowa publiczność mogła oglądać siedem spektakli konkursowych ocenianych przez jury z składzie: Izabela Cywińska, Ryszard Bugajski, Piotr Cieplak, Marcin Jarnuszkiewicz i Stanisław Radwan. Jak co roku festiwalow