EN

30.03.2021, 18:29 Wersja do druku

Internet. „Beckett i Wirtualność”. Międzynarodowe Teatralne Laboratorium Wirtualnego Absurdu.

mat. organizatora

W dniach 5-11 kwietnia odbędzie się wirtualny festiwal krótkich sztuk Samuela Becketta, organizowany przez międzynarodową grupę teatralną AnomalousCo. Festiwal jest finałem i podsumowaniem, miesięcznego laboratorium teatralnego, prowadzonego w różnych częściach świata, poprzez platformę ZOOM.

Uczestnicy Laboratorium “Beckett i wirtualność” zaprezentują w przestrzeni wirtualnej 14 krótkich sztuk Samuela Becketta, miedzy innymi: Słowa i muzyka, Oddech, Nacht und traume, Skecz radiowy I, Trio duchów, Wtedy gdy, Kołysankę, Impromptu Ohio, etc. Repertuar i informacje o biletach pojawią się na stronie internetowej grupy teatralnej AnomalousCo. oraz na stronie wydarzenia na Facebooku.

Główną ideą, jaka przyświecała AnomalousCo przy tworzeniu Laboratorium,było połączenie wysiłków 35 ludzi teatru z różnych krajów, w celu zbadania możliwości wirtualnej przestrzeni, jako nowej i alternatywnej dla klasycznej, formy teatralnej. Celem Laboratorium nie było zaadaptowanie spektakli do wirtualnych warunków, ani pokazywanie rejestracji gotowych już spektakli teatralnych, a poszukiwanie nowej ekspresji aktorskiej oraz badanie zmodyfikowanego kontaktu z widzem i partnerem scenicznym, w wirtualnej przestrzeni teatralnej. Dało to nową możliwość wypowiedzi reżyserom, scenografom i aktorom, tworzącym dotychczas w warunkach teatru “na żywo”.

W laboratorium uczestniczą artyści z różnorodnych środowisk teatralnych, od metody Stanisławskiego ze szkoły Weniamina Filsztyńskiego, przez tradycję teatru Grotowskiego, reżyserzy, doktorzy Uniwersytetu Stanforda, kompozytorzy, pisarze i specjaliści ds. medialnych z sześciu krajów: USA, Chile, Francji, Rosji, Polski i Estonii.

- Bazą badań AnomalousCo są krótkie formy dramatyczne Samuela Becketta, nie tylko dlatego, że procesy technologiczne w jego sztukach są ściśle związane z istnieniem człowieka, ale także z powodów czysto praktycznych - czas trwania jego krótkich form dramatycznych (od dwóch do dwudziestu minut), jest idealny do prezentacji w przestrzeni wirtualnej. Jest to dokładnie tyle czasu, ile widz jest teraz gotów poświęcić na skupiony odbiór “wirtualnego performansu."- zauważa organizatorka projektu Diana Żdanova.

Pomysł projektu "Beckett i Wirtualność" jest autorskim pomysłem Diany Żdanovej, absolwentki ostatniego kursu aktorskiego mistrza V. M. Filshtinsky '20 (Rosyjski Państwowy Instytut Sztuk Scenicznych). Przy realizacji porojektu współpracuje ona z reżyserką Katherine Maderos Sysoeva (Boston, USA) - założycielką międzynarodowej, transdyscyplinarnej grupy AnomalousCo.

Wsparcie finansowe projektu jest możliwe poprzez link.

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne