"Otello" w reż. Stefana Puchera z Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu (Niemcy) na III Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Dialog-Wrocław. Pisze Bartosz Frąckowiak w Didaskaliach.
W "Otellu" Puchera tożsamość bohaterów kształtuje się w procesie kreacji. Naczelną zasadą stają się słynne słowa Jagona: "Nie jestem, kim jestem". Dlatego kiedy Jagon zwraca uwagę na rasę Otella. nie tyle świadczy to o jego poglądach, o jego rasizmie, ile o zajęciu przezeń strategicznej pozycji w systemach społecznych. Cel jest jasny - chodzi o wyzyskanie perswazyjnych sił języka, propagandowy gest zdefiniowania obiektu, na który ma zostać skierowany atak. Już u Szekspira Jagon wykazuje największą świadomość reguł sztuki dramatycznej, praw rządzących retoryką i estetyką. W inscenizacji Puchera jego inwencja sięga jeszcze dalej i prowadzi do stworzenia wielkiego widowiska medialnego na skalę naszych czasów. Tu skandal, plotka, oszczerstwo stanowią ważne elementy szeroko zakrojonych kampanii promocyjnych, są więc natychmiast wchłaniane przez wszystkie rodzaje środków przekazu. Stąd między innymi intermedialność spektaklu, która polega nie