III Festiwal Teatrów Europy Środkowej Sąsiedzi w Lublinie recenzuje Grzegorz Kondrasiuk w Gazecie w Wyborczej - Lublin.
Może największą korzyścią z całego tego zamieszania, które zwie się festiwalem teatralnym, jest możliwość otarcia się o inność, poddanie się magii obcego języka, wejście na chwilę w cudzą skórę skojarzeń i kontekstów. Narodowa odmienność szczególnie mocno wybrzmiewa w teatrze, w gościnnych występach spektakli przygotowanych przecież pierwotnie dla własnego, oswojonego odbiorcy. Tym większa satysfakcja, jeśli uda się choć na chwilę przełamać bariery. Widzom wtorkowych prezentacji festiwalu "Sąsiedzi" dana była ta niepowtarzalna szansa. A ludzie teatru otrzymali jeszcze coś - próbkę innego rodzaju teatralnej wyobraźni. Światami odmiennymi nie tylko w warstwie języka, ale i w estetycznych przyzwyczajeniach były popołudniowe i wieczorne wtorkowe prezentacje. Czeski zespół Continuo, znany z występu na pierwszej edycji "Sąsiadów", pokazał w Lublinie swój najnowszy spektakl "Wierzba". Po nim ściągnięty na festiwal w ostatniej chwil