Marcin Herich, organizator festiwalu, konsekwentnie od wielu lat czyni Śląsk miejscem artystycznych poszukiwań, trudnych, nieraz bolesnych - Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part w Katowicach podsumowuje Michał Centkowski z Nowej Siły Krytycznej.
Jeśli teatralny Śląsk ma coś istotnego do zaoferowania, to są to owe nieznane obszary, pogranicza, przestrzenie artystycznych poszukiwań sytuujące się z dala od dramatycznego, mieszczańskiego teatru konwencjonalnie ogrywającego słowa. W te rejony od dawna zabiera nas Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part Marcina Hericha. Właśnie dobiegła końca jego osiemnasta edycja. Taniec, ruch, pantomima, muzyka, światło, rytuał - wszystkie te istotne składniki teatru przez dziesięć dni wydobywano i celebrowano na scenach Katowic oraz Chorzowa, odkrywając na nowo ów komunikacyjny potencjał, tłamszony częstokroć przez semiotyczną dyktaturę klasycznych narracji. Tegoroczna edycja przyciągnęła na Śląsk najważniejsze postaci teatru eksperymentalnego, poszukującego, niewerbalnego. Granhoj Dans, międzynarodowa grupa taneczna z Danii, francuski teatr uliczny Compagnie Cacahuete Pascala Landereta, czy praska formacja Tantehorse - to marki gwarantujące